فناوری‌های هوشمند مالی امین

شرکت فناوری‌های هوشمند مالی امین با نام اختصاری فهما با هدف توسعه سامانه‌های مالی مبتنی بر بلاکچین در اردیبهشت ۱۳۹۸ به شماره ثبت۵۴۱۳۴۰ و شناسه ملی ۱۴۰۰۸۳۳۹۸۳۰ تاسیس شد. ماموریت اصلی این شرکت تحقق ایده‌های خلاقانه در حوزه فین‌تک با تاکید بر فناوری‌های جدید همچون بلاکچین است.

این شرکت با بهره‌گیری از دانش و توانمندی گروهی از کارشناسان کارآزموده نرم‌افزار، محصولات نرم‌افزاری مبتنی بر بلاکچین تولید می‌کند. خدمات فهما در قالب زیست‌بوم یاقوت، پلتفرم تجارت الکترونیک CICP25، رمز ارزش تیس TIS، سامانه مُدلینک، پلتفرم تأمین مالی جمعی ارائه شده است.

زیست‌بوم یاقوت از آکادمی، صندوق سرمایه‌گذاری، مرکز مشاوره و باشگاه یاقوت تشکیل شده است، خدمات یاقوت از آموزش و برگزاری رویدادهای علمی و آموزشی، تولید محتوای تخصصی و توسعه دانش در زمینه فناوری بلاکچین و رمز ارزها تا تامین مالی و جذب منابع و ارائه خدمات هدایت‌گری گروه‌های سازمانی را دربرمی‌گیرد.

رمز ارزش تیس TIS برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های تجاری اقتصادی چابهار و سواحل دریای مَکران معرفی شده است.

فهما برای آسان‌کردن تجارت با چین پلتفرم CICP25 را در قالب یک شرکت تجارت الکترونیک راه‌اندازی کرده است که بستر فروش کالا و خدمات پس از فروش محصولات را به شکل مصرف‌کننده به مصرف‌کننده، بنگاه به مصرف‌کننده و بنگاه به بنگاه از طریق پورتال وب فراهم می‌کند.

مُدلینک، سامانه نیازمندی‌های مد و لباس کشور است. مُدلینک بر پایه اندوخته‌های حرفه‌ای سال‌ها فعالیت در حوزه مد و لباس با بهره‌گیری از استادان و متخصصان سرشناس و استفاده از دانش روز دنیا مجموعه‌ای را برای تبادل اطلاعات، آموزش، کاریابی و استخدام نیروی متخصص و خرید و فروش محصولات مد و لباس بر بستر اینترنت پدید آورده است.

پلتفرم تأمین مالی جمعی یک بستر تأمین‌ سرمایه برای طرح‌های نوآورانه و کسب وکارهای کوچک است. یک روش تامین مالی برپایه جمع‌سپاری که مشتریان نقش سرمایه‌گذاران را ایفا می‌کنند و به‌صورت دو سویه میان سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران با تمرکز بر حمایت از تولیدات داخلی و کسب و کارهای بومی راه‌اندازی شده است.