داده‌کاوان هوشمند امین

شرکت داده‌کاوان هوشمند امین سال ۱۳۹۷ با هدف تامین محتوای مناسب سرگرمی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و فراهم کردن بستری برای اجرایی کردن ایده‌های خلاقانه در این زمینه راه‌اندازی شده است. رویکرد این شرکت به‌کارگیری استعدادهای جوان برای درآمدزایی و کارآفرینی در این حوزه است.

داده‌کاوان هوشمند امین بخش تولید و تحلیل محتوای زیست‌بوم انارستان را برعهده دارد که در سه زمینه فعالیت می‌کند: تولید پویانمایی‌، طراحی و تولید بازی‌های‌ دیجیتال تلفن‌همراه و بخش تحلیل و دسته‌بندی محتوای ویژه کودک در فضای مجازی.

افسانه هفت‌جنگل نخستین محصول پویانمایی استدیو انارستان است که با چهل شخصیت عروسکی، فضاسازی گسترده و بهره‌‌گیری از صدا پیشگان مشهور برای نخستین بار در ایران با تلفیق دو تکنیک عروسکی و پردازش رایانه‌ای (CG) ساخته می‌شود.

بخش تولید بازی دیجیتال، با نام استدیو بازی‌سازی شاه غول، در تابستان ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد. هدف شاه غول تولید بازی‌های تلفن همراه ویژه کودکان و نوجوانان با رویکرد بازی گروهی در جمع خانواده و دوستان است تا زمینه همگرایی خانواده‌های ایرانی ضمن سپری کردن اوقات فراغت را فراهم کند، از همین رو بازی‌های این استدیو با فرهنگ و آداب و رسوم خانواده ایرانی همخوانی دارند. استدیو شاه غول، از نیروهای با استعداد بومی بهره می‌گیرد و تلاش می‌کند محصولات با کیفیت بالا و قابل رقابت با استدیوهای خارجی عرضه کند.

بخش تحلیل و دسته‌بندی محتوای ویژه کودک در فضای مجازی در قالب سامانه چی‌خوبه پیاده‌سازی شده است. چی‌خوبه مرجع تخصصی تحلیل تربیتی پویانمایی‌ها است. کارشناسان چی‌خوبه پویانمایی‌ها را با توجه به سن، جنسیت و علایق کودکان و نوجوانان برپایه شاخص‌های روانشناختی و تربیتی، دسته‌بندی می‌کنند، تا پدرها و مادرها به‌راحتی بتوانند محتوای مناسب فرزندشان را در فضای مجازی پیدا کنند. سامانه رایگان چی‌خوبه که در یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در موضوع خانواده و سبک زندگی رتبه نخست را به‌دست آورد و برنده نشان سرآمد است هم‌اکنون مرجع تحلیل و رده‌بندی سنی پویانمایی‌های شبکه کودک صدا و سیما است.