گزارش ساخت ایران به سراغ شاه‌غول آمد

شاه‌غول استدیویی از ایده‌ها و استعدادهای بومی است که در تولید بازی‌های جذاب و تامین محتوای مناسب برای سرگرمی خانواده‌ها فعالیت می‌کند.

گزارش بسته خبری ساخت ایران که پنج‌شنبه سوم تیر امسال از بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما پخش شد با این جمله گوینده خبر آغاز شد و سپاس افروز اسلامی گزارش‌گر این بخش به عنوان‌ مقدمه گفت: گردش مالی صنعت بازی دیجیتال در دنیا ۱۷۵ میلیارد دلار در سال است، درآمد چین از این صنعت معادل درآمد نفت ایران است. نزدیک به ۳ میلیارد بازیکن بازی دیجیتال یا گیمر در دنیا داریم که ۳۵ میلیون نفر آنها در ایران هستند.

در ادامه مصطفی ذاکری‌نسب مدیر استدیو شاه‌غول انارستان ابراز داشت: حدود ۹۰ درصد بازیکنان بازی‌های دیجیتال از تلفن‌همراه برای بازی استفاده می‌کنند. مخاطبان ما، همه بازه‌های سنی را در بر می‌گیرند یعنی از کودکان ۴ و ۵ ساله تا بزرگسالان بازی‌های تولیدی استدیو شاه‌غول رو می‌توانند بازی‌کنند.

وی افزود: امکان برگزاری لیگ هم داریم و اخیرا سایت غول بچه را راه‌اندازی کرده‌ایم که تمام بازی‌های تولیدی ما روی آن قرار گرفته است.

علی نظری مدیر فنی استدیو شاه‌غول هم با اشاره به اینکه این استدیو شهریور ۱۳۹۹ راه‌اندازی شده، درباره تعداد بازی‌های تولیدی و انواع آنها گفت: تا الان ۱۰ بازی HTML5 و ۴ بازی اندرویدی ساخته‌ایم، آقا محمدجواد، چاقاله‌چین، زنبورچی و.. در زمره این بازی‌ها هستند. آخرین بازی ما بازی مینی‌سیتی است که یک بازی آنلاین چندنفره است که افراد در گروه‌های مختلف ده بیست نفره هم می توانند همزمان با هم مینی‌سیتی را بازی کنند.

نظری ادامه داد: این بازی‌ها را طوری طراحی کرده‌ایم که کاربر بتواند با یک کلیک بازی را انجام بدهد، چون بیشتر کسانی‌که بازی موبایلی انجام می‌دهند بازیکن حرفه‌ای نیستند و به قصد پُرکردن وقت این کار را انجام می‌دهند.

گزارش‌گر در ادامه به تبیین ویژگی‌های محصولات شاه‌غول پرداخت و تصریح کرد: ممکن است مشابه برخی از این بازی‌ها رو دیده باشید اما این گروه تلاش کرده‌اند، بازی‌ها را با فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی آمیخته کنند.

وی افزود: بازی‌های این استدیو انواع مختلف دارد از تک نفره تا چندنفره با یک دستگاه موبایل و بازی های گروهی آنلاین با دستگاه‌های مختلف

محمد جواد حسینی، برنامه‌نویس استدوی شاه‌غول در پاسخ به این پرسش که «فکر می‌کنید چه زمانی به بازگشت سرمایه برسید؟»، پاسخ داد:  با توجه به اهدافی که داشته‌ایم در طول ششماه توانسته‌ایم ۳۵ تا ۴۰ درصد از سرمایه را برگردانیم، امیدواریم تا آخر امسال هزینه‌ها سر به سر بشوند و حتی به سوددهی برسیم.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می ـوانند به پایگاه Shahghoul.ir مراجعه کنند.