کارخانه سپهبد ویژه تولید تبلت و تجهیزات هوشمند افتتاح شد

شرکت توسعه راهکارهای هوشمند امین، در یک مراسم رسمی با حضور معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار مراغه روز جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ کارخانه سپهبد را در مراغه افتتاح کرد. سپهبد به‌روزترین خط تولید تبلت، گوشی همراه و تجهیزات هوشمند در ایران است.


در این مراسم، محمد آزمون مدیر عامل توسعه راهکارهای هوشمند امین بر اتکای این مجموعه به نیروها و دانش بومی تاکید کرد و گفت: این کارخانه بر مبنای دانش بومی راه‌اندازی شده و مجموعه دانش‌بنیان توسعه راهکارهای هوشمند امین با تولید تبلت کودک و سیستم عامل بومی شروع به کار کرده و توسعه یافته است.

وی تصریح کرد:  ایده راه‌اندازی این مجموعه بر پایه دغدغه‌های رهبری مبنی بر صیانت از فضای مجازی کودکان شکل گرفته و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از این ایده استقبال کرده تا یک سیستم عامل بومی بر اساس نیاز خانواده ایرانی بومی‌سازی شود که امکان مدیریت استفاده فرزندان از تبلت و اینترنت را به والدین می‌دهد بنابراین تبلت تولید شده با نام نارتب پدران و مادران را در ایمن‌سازی محتوای فضای مجازی یاری می‌کند.

آزمون ابراز داشت: مجموعه توسعه راهکارهای هوشمند امین می‌تواند تجمیع‌کننده همه گروه‌ها و نیروهایی باشد که در حوزه تولید محتوا فعالیت می‌کنند، من از همه استارت‌آپ‌ها و همه شرکت‌هایی که برای ارائه خدمات به خانواه‌های ایرانی در فضای مجازی کودک و نوجوان فعال هستند، دعوت می‌کنم به ما بپیوندند.

مدیرعامل توسعه راهکارهای هوشمند امین ظرفیت تولید کارخانه سپهبد را ماهانه ۳۰۰ هزار دستگاه انواع تجهیزات هوشمند از جمله تبلت و گوشی تلفن همراه اعلام کرد و گفت: این کارخانه با ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در مراغه راه‌اندازی شده است که پیشبینی می‌شود به ۲ برابر افزایش پیدا کند.

آزمون با بیان اینکه تبلت‌های نسل جدید این شرکت در بهار سال ۱۴۰۰ به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد، اظهار داشت: به زودی از طریق مشارکت با یک برند معتبر، گوشی هوشمند نیز در این مجموعه تولید می‌شود.

سیدمصطفی سید هاشمی، معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در این مراسم افتتاح این کارخانه ابراز داشت:  برنامه‌ها و نرم افزار‌های این تبلت‌ها کاملا بومی است و بر اساس نیاز کودکان و نوجوانان ایرانی طراحی شده است.
وی افزود: برای مرحله نخست این طرح ۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که در فاز دوم با راه اندازی خط تولید موبایل به ۳۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

سیدهاشمی در پایان ابراز داشت: این کارخانه به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و با سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد تعاون سپاه و بنیاد مستضعفان راه‌اندازی و برای ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.