صادقی نیارکی وزارت صمت نارتب

معاون وزیر صمت از کارخانه سپهبد مراغه بازدید کرد

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت که عصر دیروز، به همراه علی علیزاده نماینده مردم مراغه از کارخانه تولید تبلت، تلفن همراه و تجهیزات هوشمند سپهبد مراغه بازدید کرد از امتیازهای رقابتی، ظرفیت تولید و رویکردهای نرم‌افزاری و محتوایی، مجموعه نارتب گفت.


دانش‌بنیان بودن و اتکا بر توانمندی‌های بومی نرم‌افزاری از جمله مزیت‌های رقابتی مجموعه نارتب است، در دنیا شرکت‌هایی موفق هستند که پلتفرم نرم‌افزاری دارند و جهت‌گیری روند توسعه از مرحله تولید نرم‌افزار به تولید سخت‌افزار از جمله ظرفیت‌های بالای این واحد است.

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت که عصر دیروز، به همراه علی علیزاده نماینده مردم مراغه از کارخانه تولید تبلت، تلفن همراه و تجهیزات هوشمند سپهبد مراغه بازدید کرد با بیان این مطلب به رویکردهای فرهنگی این مجموعه اشاره کرد و گفت: این مجموعه موضوعات فرهنگی، مدیریت رسانه، تولید محتوا و سالم‌سازی فضای مجازی را هم دنبال می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه این مجموعه ظرفیت تولید ماهانه یکصدهزار دستگاه تبلت را دارد که با توجه به شرایط و ظرفیت بالا، قابلیت افزایش به ۵۰۰ هزار دستگاه را در برنامه دارد.

معاون وزیر صمت ابراز داشت: متاسفانه تاکنون از لحاظ صنعتی در مراغه کار زیادی انجام نشده که امیدواریم با راه‌اندازی واحدهایی همانند واحد تولید تبلت شاهد روزهای خوبی برای منطقه باشیم. بهره‌گیری از ظرفیت‌های توسعه در آذربایجان شرقی و شهر مراغه از جمله انتخاب‌های درست این مجموعه برای دستیابی به اهداف تجاری و صنعتی همسو با سیاست‌های توسعه ملی است.

گفتنی است کارخانه تبلت، تلفن‌همراه و تجهیزات هوشمند سپهبد مراغه به‌عنوان پیشرفته‌ترین خط تولید دستگاه‌های هوشمند در ایران، قرار است بهمن ماه امسال به‌صورت رسمی افتتاح بشود و ضمن پاسخگویی به نیازهای داخلی، بخشی از چرخه ارزش‌افزوده تولید این صنعت را به داخل کشور منتقل کند که گامی در راستای تمرکز زدایی، توسعه و اشتغالزایی در مناطق مستعد و تمرکز زدایی به‌شمار می‌آید.