تبلت کودک

عرضه مدل جدید تبلت ملی ویژه کودکان

پایگاه خبری تجارت نیوز به بهانه بازدید معاون وزیر ارتباطات از کارخانه تازه تاسیس سپهبد در مراغه گزارشی از تولید تبلت ملی تهیه و با محمد آزمون مدیرعامل راهکارهای هوشمند امین گفتگو کرده است. کارخانه سپهبد که مدرن‌ترین خط تولید موبایل، تبلت و تجهیزات هوشمند در ایران است را شرکت راهکارهای هوشمند امین مالک برند نارتب راه‌اندازی کرده است. این مجموعه قرار است از مدل جدید تبلت کودک و نوجوان نارتب رونمایی کند.


آزمون، مدیرعامل شرکت راهکارهای هوشمند امین مالک برند نارتب و کارخانه سپهبد که از سال ۹۶ تاکنون ۷ نسخه تبلت کودک و نوجوان نارتب را طراحی، تولید و به بازار عرضه کرده به تجارت‌نیوز می‌گوید: «مصرف‌کننده ایرانی، در کل تجربه خوبی از برند داخلی ندارد اما باید از جایی کار را آغاز کرد. شرکت امین تلاش می‌‌کند، کیفیت درخور شان ایرانی را که مورد قبول مصرف‌کننده باشد تضمین کند.»

او ادامه می‌دهد: «شرکت‌ راهکارهای هوشمند امین، مزیت رقابتی خود را تولید محصولاتی برای کودکان تعیین کرده‌است با این هدف که هم دغدغه‌های تربیتی والدین را پوشش بدهند و هم محتوای بازی و سرگرمی مورد نیاز بچه‌ها را تامین کنند.»

به گزارش تجارت‌نیوز شاید یکی از دلایلی که برخی برندهای ایرانی، بازار هدف خود را تولید تبلت ویژه کودکان و نوجوانان قرار می‌دهند همین است که امکانات تربیتی و کنترلی آنها برای کودکان و نرم‌افزارهایی که معمولا روی این تبلت‌ها نصب است، مشتریان را به استفاده از آنها ترغیب می‌کند؛ اما در بازار تبلت‌های بزرگسالان رقابت سخت‌تر است.

آزمون ادامه می‌دهد: «محصولات این شرکت در یک طیف‌ قیمتی تولید می‌شوند. دو مدل ۷ و دو مدل ۸ اینچی در سبد محصولات نارتب قرار دارند که در هر دو رده یک قیمت اقتصادی‌تر و یک مورد با کلاس کاری بالاتر طراحی شده‌اند. بازه قیمت‌ها از حدود دو میلیون تومان آغاز می‌شود.»

مونتاژ یا تولید داخل؟

مدیرعامل شرکت راهکارهای هوشمند امین توضیح می‌دهد: مهم‌ترین ویژگی نارتب برخورداری از سیستم‌عامل سفارشی‌سازی شده اندروید (NCDM) است که امکان کنترل والدین بر روی محتوای قابل دسترسی فرزند را فراهم می‌سازد. این ابزار کنترل تبلت توسط والدین محصول اختصاصی بخش فنی شرکت امین است که به زبان فارسی، با محیط کاربری آسان، امکان مدیریت سطح دسترسی فرزندان را به اینترنت و قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حتی زمانبندی استفاده از تبلت را در اختیار والدین قرار می‌دهد.

وی تصریح می‌کند: ابزار مدیریت تبلت پاسخگوی دغدغه‌های والدین است اما نارتب از دید محتوای آموزشی و سرگرمی پاسخگوی نیاز کودکان و نوجوانان است و از طرفی بستر مناسبی برای مشارکت تولیدکنندگان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار در ایران است.

این فعال اقتصادی می‌افزاید: «بنابراین سیستم‌‌عامل، ابزار کنترل والدین و همچنین طراحی محصول برند نارتب در شرکت امین انجام شده است. قطعات سخت‌افزاری با طراحی این مجموعه به تامین‌کنندگان خارجی از کشورهای مختلف، سفارش داده شده و محصول نهایی در داخل ایران تولید می‌شود. تامین‌کنندگان نیز بر اساس کیفیت و قیمت انتخاب شده‌اند.»