سیم کارت انارستان

سیم کارت کودک و نوجوان چه فرقی با سیم کارت عادی دارد؟

گفت‌وگوی خبرگزاری برنا با ابوالفضل محمودی رییس هیئت مدیره انارستان

اینترنت مانند تمام پدیده‌ها در کنار قابلیت‌ها و امکانات جذاب دارای آسیب‌ها و عوارضی هم هست از همین رو موضوع ایمنی کودکان و نوجوانان در برابر آسیب‌های فضای مجازی یکی از دغدغه‌های مهم پدران و مادران امروزی است. یکی از ابزارهای ایمن‌سازی اینترنت برای فرزندان، سیم‌کارت‌ ویژه کودک و نوجوان است، این سرویس را اپراتورهای مخابراتی بزرگ دنیا ارائه می‌دهند و در ایران هم چند سالی است که همراه اول سیم کارت انارستان را عرضه کرده است. اما سیم کارت کودک و نوجوان چه فرقی با سیم کارت عادی دارد؟

شاید برای خیلی‌ها هنوز این سوال مطرح باشد که سیم کارت کودک و نوجوان چه فرقی با سیم‌کارت‌ عادی دارد. ابوالفضل محمودی رییس هیئت مدیره انارستان در گفت‌وگو با برنا در این باره می‌گوید: سیم‌کارت کودک و نوجوان همان امکانات سیم‌کارت‌های عادی را دارد، فقط اینترنت آن دوستدار کودک است و بسته‌های آن هم ارزان‌تر است.

محمودی ادامه داد: سیم‌کارت انارستان تمام امکانات مکالمه، پیامک و اینترنت پُرسرعت نسل چهار و نیم سیم‌کارت‌های همراه اول را دارد اما افزون بر اینها چون این سیم کارت ویژه کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ ساله است، اینترنت آن دوستدار کودک است، یعنی کودکان و نوجوانان با اینترنت این سیم کارت تنها امکان دسترسی به فهرست سایت‌های گزینش شده‌ی مناسب کودکان و نوجوانان را دارند. کارشناسان انارستان مانند سیستم‌های مشابه در سراسر دنیا به‌صورت دوره‌ای وب‌سایت‌ها را بررسی می‌کنند و فهرست سپید (وایت لیست) را بروز رسانی می‌کنند.

وی گفت: نشانی‌هایی که کاربران سیم کارت انارستان قصد مراجعه به آنها را داشته‌اند، در سیستم ثبت می‌شود و گزارشی از ذائقه و رتبه‌بندی در خواست کاربران دریافت می‌کنیم. کارشناسان این درخواست‌ها را بررسی می‌کنند و بدین ترتیب سایت‌هایی که به تشخیص آنها برای کاربر کودک و نوجوان مناسب باشند، به فهرست سپید افزوده می‌شوند.

محمودی ادامه داد: در سایت انارستان هم یک صفحه‌ای داریم که کاربران می‌توانند نشانی‌ سایت‌های مورد نظر را در یک فرم وارد کنند تا پس از بررسی کارشناسان به فهرست سپید افزوده بشوند. (اینجا)

رییس هیئت مدیره انارستان ابراز داشت: سیم کارت انارستان برای کاربرانی که به تازگی آن را تهیه می‌کنند، حجم قابل توجهی اینترنت رایگان هم دارد، هر سیم کارت انارستان ۶۳ گیگا بایت اینترنت ۹ماهه (هر ماه ۷روز ۷ گیگ رایگان) دارد، افزون بر آن با اولین خرید شارژ به میزان دلخواه (حداقل ۱۰۰۰ تومان) یک بسته خوش آمد شامل ۳ گیگ اینترنت ۱۰۰ دقیقه مکالمه داخل شبکه و ۱۰۰ عدد پیامک داخل شبکه با مهلت استفاده یک ماهه فعال می‌شود.

محمودی تصریح کرد: از طرفی سیم کارت انارستان بسته‌های اختصاصی اینترنت دارد که هم ارزان‌تر و هم ایمن‌تر است و بطورکلی بسته‌های مکالمه و اینترنت آن تا ۳۵ درصد ارزان‌تر است.

وی بازگو کرد: یک تفاوت دیگر سیم‌کارت‌های کودک و نوجوان با سیمکارت‌های عادی محتوای ویژه آموزشی و سرگرمی ویژه کودکان و نوجوانان است. افزون بر آن تخفیف‌‌های ویژه‌ای برای خرید محصولات مختلف به کاربران سیم‌کارت‌ انارستان ارائه شده است. این محتواها و تخفیفات روی صفحه پیشنهاد ویژه سایت انارستان معرفی شده‌اند.

محمودی در پایان گفت: برای دریافت سیم کارت انارستان لازم نیست مبلغی پرداخت بشود، والدین با پیامک کردن ۲۲۰ به ۳۰۰۰۶۸۶۰ گام به گام برای دریافت سیم کارت انارستان راهنمایی می‌شوند. همچنین امکان سفارش آنلاین سیم‌کارت‌ انارستان هم روی سایت فروشگاه همراه اول وجود دارد.