سیم کارت انارستان خیال پدر و مادر را راحت می کند

سیم کارت انارستان چگونه خیال والدین را از اینترنت فرزندان راحت می‌کند؟

گفت‌وگوی خبرگزاری برنا با مدیر پروژه سیم کارت انارستان

نگرانی‌های پدران و مادران در زمینه‌ استفاده مدیریت نشده کودکان از اینترنت یک چالش فراگیر جهانی است. بسیاری از کشورها با بکارگیری ابزارهای مختلف، اینترنت کودک و نوجوان را از اینترنت بزرگسالان جدا کرده‌اند، سیم‌‌کارت‌های کودک و نوجوان یکی از ابزارهای مناسب برای این کار است.

جعفر زیاری مدیر پروژه سیم‌کارت انارستان در گفت‌‌وگو با برنا، نگرانی‌های پدران و مادران در زمینه‌ی استفاده بی‌رویه و مدیریت نشده کودکان از اینترنت را درست دانست و در این باره گفت: دسترسی کودکان و نوجوانان به اینترنت آزاد و فضای مجازی بزرگسالان، آسیب‌های تربیتی و اجتماعی مختلفی را دارد، اما این یک چالش فراگیر در سطح دنیا است و صرفا برای ایران نیست در دنیا هم راهکارهای گوناگونی برای آن ارائه شده است.

زیاری ادامه داد: برخی پدران و مادران راهکار را دور نگهداشتن فرزندان از فضای مجازی می‌دانند، این راهکارها در بلند مدت شکست می‌خورد چون بالاخره فرزندان دور از چشم ما به اینترنت دست پیدا می‌کنند. از طرفی اگر هم امکان اجرایی داشته باشد، با این کار ما فرزند خودمان را از تمام امکانات و مزیت‌های اینترنت بی‌بهره می‌کنیم.

وی افزود: اما این یک چالش فراگیر در دنیا است و خیلی از کشورها با بکارگیری ابزارهای مختلف، اینترنت کودک و نوجوان را از اینترنت بزرگسالان جدا کرده‌اند، سیم‌‌کارت‌های کودک و نوجوان یکی از ابزارهای مناسب برای این کار است. اینترنت سیم‌کارت‌های کودک بر اساس فهرست سپید است یعنی کاربر فقط امکان دسترسی به سایت‌های مناسب کودکان و نوجوان را دارد.

زیاری گفت: یک امتیاز سیم کارت انارستان ایمنی است که پاسخگوی دغدغه والدین است اما امتیاز دیگر آن تامین محتوای مورد نیاز کودکان است، ما محتواهای متنوعی را همراه تخفیف‌های ویژه در حوزه سرگرمی و آموزش کودکان و نوجوانان برای کاربران سیم کارت انارستان تامین کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: موضوع دیگر بحث هزینه‌های مصرف اینترنت برای برخی از خانواده‌ها است که خوشبختانه شبکه شاد رایگان شده و بسته‌های مکالمه و اینترنت سیم کارت انارستان تا ۳۵ درصد ارزان‌تر از تعرفه عادی است.

مدیر پروژه سیم کارت انارستان ابراز داشت: برای تهیه سیم کارت کودک و نوجوان انارستان لازم نیست مبلغی پرداخت بشود، فقط با پیامک کردن ۲۲۰ به ۳۰۰۰۶۸۶۰  والدین گام به گام برای دریافت سیم کارت انارستان راهنمایی می‌شوند. همچنین امکان سفارش آنلاین سیم کارت‌ انارستان هم روی سایت فروشگاه همراه اول وجود دارد.

زیاری در پایان تصریح کرد: زیست بوم دوستدار کودک انارستان برای پاسخگویی به دغدغه تربیتی والدین و نیازهای فرزندان در فضای مجازی راه‌اندازی شده است که سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی انارستان یکی از محصولات آن است. به جز سیم کارت، تبلت کودک و نوجوان نارتب با امکان مدیریت تبلت توسط والدین، سامانه تحلیل و دسته‌بندی محتوای انارستان به‌نام چی‌خوبه، استدیو بازی‌سازی شاه‌غول که بازی‌موبایلی تولید می‌کند و استدیو تولید پویانمایی انارستان همگی در زمره محصولات و خدمات زیست بوم انارستان هستند.