علی نظری بازی سازی شاه غول

استدیو شاه‌غول از بازی‌خان رونمایی کرد

بازی خان، میزبان بازی‌سازها و گیمرها

گزارش ایرنا از رونمایی بازی‌خان

ایرنا: استدیو شاه‌غول که از استعدادهای جوان ایرانی برای تولید بازی بهره‌می‌گیرد، به‌تازگی بازی خان را ارائه کرده است. بازی‌خوان یک پلتفرم (بستر) ارائه بازی‌های تحت وب ویژه بازی‌های HTML5 است. استدیوهای ایرانی که در حوزه بازی‌های HTML5 و تحت وب فعال هستند، با قرار دادن بازی‌های خود در بازی‌خان از امکان برگزاری لیگ برخوردارند از طرفی کاربران هم براحتی می‌توانند بدون دانلود کردن بصورت آنلاین بازی کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی نظری مدیرفنی استدیو شاه‌غول با اعلام این خبر، درباره بازی‌خان گفت: با ورود به سایت بازی‌خان و یا نصب اپلیکیشن آن چندین بازی مختلف تحت وب را در یک اپ و سایت مشاهده می‌کنید که با توجه به اینکه بازی ها همگی HTML5 هستند، نیازی به نصب ندارند، برای دانلود آنها نیاز به حجم بالایی از اینترنت نیست و حافظه‌ گوشی را اشغال نمی‌کنند.

وی در ادامه به تشریح برخی ویژگی‌های بازی خان پرداخت و ابراز داشت: بازی‌خان امکان برگزاری چندین لیگ بصورت همزمان روی یک و چند بازی دارد و چون ماهیت بیشتر بازی‌های آن هایپرکژوال (خیلی تفننی) است، هم پاسخگوی کاربرانی است که علاقه وافر به بازی صرف دارند و هم کاربرانی که برای جایزه بازی می‌کنند. از سویی سبک بازی‌ها این امکان را می دهد که کاربر در هر محیطی براحتی برای سرگرمی بتواند بازی کند.

نظری تصریح کرد: هر بازی یک جدول امتیازی (لیدربورد) جداگانه دارد که مجموع امتیازهای کاربران را جدای از رتبه در لیگ‌ها نمایش می‌دهد و هنگامی‌که یک کمپین و مسابقه جدید طراحی می‌شود، یک جدول امتیاز برای همان مسابقه جدای از جدول امتیازی اصلی وجود دارد که فهرست برندگان بر پایه همین جدول مشخص می‌شود.

بازی خان گیم

مدیرفنی استدیو بازی‌سازی شاه‌غول بازگو کرد: کاربران می‌توانند به بازی‌ها امتیاز بدهد و انتقادها و پیشنهادهای خود را بصورت کامنت در بخش نظرات ثبت کنند. این ویژگی موجب تعامل بیشتر کاربر می‌شود و تاکنون از این امکان برای بهبود کیفیت و اصلاح برخی اشکالات بهره‌گرفته‌ایم.

نظری گفت: همکنون ۱۷ بازی روی بازی‌خان ارائه‌ شده که همگی تولید استدیو شاه‌غول و البته رایگان هستند، بازی‌های جدیدی هم در مراحل تولید داریم، اما مهم‌تر اینکه این بستر آماده ارائه بازی‌های بازی‌سازان داخلی است. با وجود اینکه بازی‌خان به تازگی راه‌اندازی شده است در همین زمان اندک ۴۰ هزار کاربر روی سایت و نزدیک به ۳ هزار کاربر فعال از اپلیکیشن آن استفاده می‌کنند.

وی از امکان خرج کردن سکه و درگاه پرداخت در بازی خان یاد کرد و در این باره گفت: ممکن است یکی از استدیوهای همکار بخواهد هزینه اشتراک تعیین کند و یا برخی لیگ‌ها برای شرکت در مسابقه مبلغی تعیین کنند، در این حالت کاربران می توانند با خرج‌کردن سکه‌هایی که از بازی‌ کردن بدست آورده‌اند و یا پرداخت نقدی از راه درگاه بانکی از این خدمات استفاده کنند. در بازی‌خان همچنین در بازی‌خان امکان تبلیغ در صفحه اصلی و درون بازی ها وجود دارد.

نظری در پایان گفت: در باز‌ی‌خان این امکان وجود دارد که برگزارکنندکان یا حامیان مالی لیگ‌ها هم زمان چند لیگ با جوایز مختلف روی یک بازی اجرا کنند.